EN SALIG BLANDNING

Idag har vi levt ett riktigt hundliv må jag säga..

Dagen började med en låång promenad i Kallax-skogen med Minja, min mor, Wheaten-tiken Jaffa och Dvärgpinnarna Chilla & Anju. Då upptäckte jag hur pass mycket Minja har växt! Lilltjejen är ju nästan lika hög som Jaffa nu. Men i mina ögon så är hon fortfarande den lilla skit som hon var då hon flyttade till oss ;P



Här ligger Minja och chillar bland kottar & barr i väntan på de andra 3 jyckarna.



Minja sitter och studerar resten av byrackorna från trädroten som hon fann som en bra sittplats.



Skugga & mossa.. något som verkar uppskattas av en varm & trött Minja!


Efter skogspromenaden så for jag hem med Minja så hon fick äta innan vi begav oss vidare till Linda, Lars och Minjas favorit Julle. Väl där så var det full rulle och lek på en gång! Sen efter ett litet tag så kom Maria med sina två hundar Lukas, snart 3 år (Collie & Engelsk setter-blandning, om jag minns rätt?) och Zoey, 7 månader (Alaskan Malamute) Då blev det ännu mer fart och fläkt!

Man funderar verkligen över vars dessa "små" liv får all energi ifrån..

Någon timme senare då energin börjat fara ut ur deras kroppar så kom jag och Maria på att vi skulle mäta våra jyckar. Inte det lättaste med endast måttband och händer.. men vi ville ju bara få ett hum om hur stora våra damer blivit. Jag måste säga att jag blev chockad.. kan Minja verkligen vara 40-41 cm i mankhöjd redan?! Hon som är så liiten!

Tyvärr så hade jag inte med mig någon kamera till Linda. Så det blev inga bilder därifrån :(

Dagens raser: Schapendoes, Dvärgpinscher, Irish SoftCoated Wheaten Terrier, Collie/Labrador, Collie/Engelsk Setter och Alaskan Malamute. En salig blandning! :)



Kommentarer
Postat av: Himlingarna

Oj stora tjejen ! Det går verkligen undan :)

2010-08-20 @ 08:19:07
URL: http://www.himlings.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback