MINIGRISEN IMPONERAR!

Matvägran höll bara i sig under två måltider, för sen testade jag att ge fodret torrt och då slukade hon i sig maten! Så nu mer ger jag henne fodret torrt 3 ggr om dagen.

I förrgår då jag och Niklas skulle in på Kvantum så testade vi lämna henne i bilen och våran tanke var "Då får vi se om hon tuggat sönder något i bilen när vi kommer tillbaka!" Men icke sa Nicke (ha-ha!) Hon låg på passagerarsätet så fint och slickade på växelspaken (som hon älskar att slicka på)

Sen åkte vi till Korvgubben för att äta och jag tyckte Niklas tog lite av en risk då han bestämde att vi skulle äta där inne och lämna henne i bilen under hela den tiden. Men skäms på mig som trodde något illa om vår lilla minigris! För när vi kom tillbaka till bilen efter att vi hade ätit så låg hon utslagen på hela passagerarsätet och sov djupt!

Att åka bil i bur är dock inte alls lika kul. Hon gnäller/ylar under hela tiden som bilen är i rullning, men så fort man står still så är hon tyst. Så att lämna henne i bilen i bur gick hur bra som helst! Men att åka bil i bur är ingen höjdare enligt henne. Men i famnen går det hur bra som helst att åka! Då lägger hon sig bara ner och myser :)

Igår fick hon även följa med in på Djurmagazinet och det var riktigt spännande! Var och inhandlade schampoo och oxöron i hopp om att hon skulle glömma bort att gnälla & yla då hon åkte bil i bur om hon hade det att tugga på. Men inte det, hon rörde det inte ens! Nåja, övning ger färdighet :) Det är bara att stå ut tills att hon vant sig!



Devil & Minja har börjat härja på ganska friskt med varandra nu och Devil har blivit en mycket mer aktiv och busig katt nu sen han har fått någon att leka med :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback